Vardas | Pavardė | Pareigos | Išsilavinimas | Kvalifikacinė kategorija |
---|---|---|---|---|
Gražina | LITVINOVĖ | skyriaus vedėja | aukštasis | III vadybinė, vyresniojo mokytojo |
Jūratė | GOTOVTIENĖ | mokytoja | aukštasis | mokytojo metodininko |
Vitalija | PAVILIONYTĖ | mokytoja | aukštasis | vyresniojo mokytojo |
Inga | VIJŪNĖ | mokytoja | aukštesnysis | vyresniojo mokytojo |
Olga | GLEIZNIENĖ | mokytoja | aukštesnysis | vyresniojo mokytojo |
Zita | PRILEPINA | priešmokyklinio ugdymo pedagogė | aukštesnysis | mokytojo metodininko |
Regina | MULEVIČIENĖ | mokytoja | aukštasis | vyresniojo mokytojo |
Vida | VARANAUSKIENĖ | mokytoja | aukštesnysis | vyresniojo mokytojo |
Danutė | PIRAGIENĖ | mokytoja | aukštesnysis | vyresniojo mokytojo |
Jolanta | KANAPIENIENĖ | meninio ugdymo pedagogė | aukštesnysis | vyresniojo mokytojo |
Vida | BUTEIKIENĖ | mokytoja | aukštesnysis | mokytojo |
Noneta | BAKIROVIENĖ | anglų klb. mokytoja | aukštasis | metodininkas |
Valerija | DZIGELIENĖ | logopedė | aukštasis | logopedo metodininko |
Logopedas
Logopedė Valerija Dzigelienė vaikų lopšelyje-darželyje dirba nuo 1995 m. (išsilavinimas aukštasis ŠPI (dabar ŠU), defektologijos fakultetas, pagalbinės mokyklos mokytojo ir logopedo kvalifikacija (dabar specialiojo pedagogo ir logopedo) bei turinti specialiojo pedagogo ir logopedo metodininko kvalifikacinę kategoriją).
LOGOPEDO VEIKLA IKIMOKYKLINĖJE ĮSTAIGOJE
Daugelis net nesusimąsto, kas yra logopedas, ką jis veikia darželyje, kokios jo funkcijos ir t.t.
Logopedas (gr. logos – kalba + paide’ia- lavinimas) – pedagogas, logopedijos priemonėmis šalinantis vaikų ir suaugusiųjų kalbos sutrikimus, taikydamas pedagoginio ir psichoterapinio poveikio priemones;
O kokios priežastys rodo gali sukelti kalbos problemas?
Jos yra labai įvairios, kartais net sudėtingos:
- tai kalbos padargų pakitimai (prisegtas liežuvis, nejudrios , gomurio, žandikaulių pakitimai, vangus liežuvis, netikslus sąkandis ir kt.)
- įvairios gimdymo ir vaiko traumos, persirgtos vaiko ir mamos ligos,
- paveldimos, somatinės ligos
- vaiko raidos sutrikimai ir kt.
Kokie požymiai rodo, kad kalba sutrikusi?
- Jei vaikas 1-2metų neguguoja, netaria jokių garsų, nereaguoja į kalbinimą, nekrykštauja , nesupranta kalbinimo…
- 3-4 metų vaikas taria vos kelis trumpus žodelius, ar garsiažodžius, nekartoja, nepamėgdžioja…
- 4-5 metų kalba netaisyklingai, netaria daugelio garsų, maišo juo kalboje, nekalba sakiniais, nederina žodžių, jų žodynas labai skurdus…
- 5-6 metų vaikai jau turėtų tarti visus garsus, juos atpažinti, išgirsti, kalbėti pilnais sakiniais, mokėti pasakoti apie save, šeimą, veiklą grupėje ir kitur…
- Vaikas mikčioja,
- Gal jis turi kitų raidos sutrikimų…
- Ir kt.
Tėvai turėtų patys ieškoti pagalbos, kreiptis į šeimos gydytoją, ar į darželio logopedą, konsultuotis…
Logopedo darbas ikimokyklinėje įstaigoje:
Logopedas tikrina vaikų kalbą, išsiaiškina jų kalbos , kalbėjimo ir komunikacijos problemas , jas vertina, diferencijuoja ir indentifikuoja. Jei vaikui nustato kalbos ir kalbėjimo sutrikimus, logopedas:
- Informuoja grupės auklėtojus;
- Informuoja ir konsultuoja tėvus, jei tėvai sutinka , tai logopedas vykdo korekcinį darbą;
- Parengia individualias ir pogrupines kalbos ir kalbėjimo šalinimo programas;
- Veda individualias, pogrupines pratybas;
Ką veikiam per logopedines pratybas?
Dažnai tėvai ir auklėtojai nori greitų rezultatų, kitaip sakant, pažangos, tačiau logopedas ne gydytojas, vaistų neišrašo, darbas ilgas, reikia kantrybės ir komandos: logopedas, tėvai, auklėtojai ir, jei reikia, kiti specialistai.
Pratybos trunka iki 15-30 min. tai priklauso nuo vaiko amžiaus, jo vystymosi ypatybių ir kalbos vertinimo išvadų
Pratybų metu lavinamas artikuliacinis aparatas, smulkioji motorika, kalbinis kvėpavimas, foneminė klausa,
mokoma taisyklingai tarti garsus, turtinamas žodynas, lavinama gramatinė kalbos sandara ir kt.
Per užsiėmimus naudojama: įvairūs žaidimai, kompiuteriniai ir stalo, kompiuterinės programėlės, dėlionės, knygutės ir specialios priemonės- zondai ir kt.
Kaip lavinti vaiko kalbinius įgūdžius ?
- Vaikščiodami su vaiku, aptarkite tai, ką matote, girdite, užuodžiate, liečiate ir pan.
- Skatinkite vaiką papasakoti apie tai, ką jis mato ir jaučia. Apibūdindami daiktą, visada nurodykite jo spalvą.
- Paprašykite vaiko smulkiai ir nuosekliai papasakoti apie kokią nors laidą, matytą per televiziją.
- Kiekvieną dieną skaitykite vaikui ir paprašykite papasakoti tai, ką jis išgirdo (pvz.: „Ar tau patiko pasakojimas?
- Kodėl? Kas tau labiausiai patiko? Kodėl?“ ir t. t.).
Ir žaiskime ir mokykime- laukiami rezultatai bus greičiau. Kantrybės ir sėkmės!
Dėl konsultacijų skambinkite tel. 8 618 18 271, rašykite el.p valerijadz@gmail.com . Laiką suderinsime. Logopedė Valerija Dzigelienė
PAPILDOMA MEDŽIAGA:
Metodinės rekomendacijos tėveliams
Lankstinukas Kalbėkime gražiai ir taisyklingai
Lankstinukas Lankstus liežuvis, judrūs piršteliai
Pranešimas Etno kultūra per logopedinius užsiėmimus
Pranešimas Lankstus liežuvis, miklūs piršteliai – graži kalba
Pranešimas Ugdykime vaiko kalbėjimo įgūdžius
NUORODOS:
Psichologas
Informacija ruošiama…
Maitinimo organizavimo specialistas
- Rengia perspektyvinius, dienos (pritaikytus) valgiaraščius, kuriuose nurodo gaminamų patiekalų pavadinimus ir produktų kiekius;
- Skaičiuoja maisto davinio maistinę bei energetinę vertę;
- Ruošia patiekalų technologines korteles – receptūras.
- Kuria ir adaptuoja naujus patiekalus vaikams;
- Pagal valgiaraštį ir receptūras tikrina patiekalų ruošimą, jų kokybę degustuojant;
- Pagal savo kompetenciją imasi priemonių, jei būtų iš tiekėjų priimti teisės aktais nustatytų reikalavimų neatitinkantys maisto produktai, realizuojami nekokybiški produktai ir patiekalai, o darbuotojai, dirbantys su maisto produktais, nesilaiko higienos reikalavimų;
- Koreguoja mitybos racioną pagal naujausius vaikų mitybos reikalavimus, rekomendacijas, metų sezoną, įstaigos bendruomenės poreikius;
- Kontroliuoja už vaikų maitinimą atsakingus darbuotojus dėl higienos reikalavimų laikymosi;
- Tikrina, kaip vykdomos gerosios higienos praktikos taisyklės (GHPT) ir atlieka vidaus auditą;
- Nuolat tikrina virtuvės higieninę būklę bei savikontrolės vykdymą;
- Kas ketvirtį atlieka maisto sandelio inventerizaciją;
- Bendradarbiauja su įstaigos darbuotojais;
- Vykdo įstaigos vadovo, jo įgalioto asmens trumpalaikius pavedimus ir užduotis susijusias su pareigomis ir atlieka kitus darbus, kuriuos įsakymu nustato Ukmergės Pašilės progimnazijos direktorius;
- Dalyvauja bendrose įstaigos veiklose;
- Rengia projektus, dalyvauja vaikų ugdomojoje veikloje susijusioje su maistu, vaikų maitinimu, sveiko maisto vartojimu, sveikos gyvensenos skatinimu.
Sveikatos priežiūros specialistas
Sveikatos priežiūros specialistė Karolina Baublytė, įstaigoje dirba kiekvieną penktadienį. Tel. 867565769
Meninio ugdymo pedagogas
Gražiai renovuotoje ir estetiškoje vaikų lopšelio-darželio salėje dirba meninio ugdymo pedagogė Jolanta Kanapienienė.
Salė sukviečia visus darželio ugdytinius į muzikos užsiėmimus, šventes, pramogas, spektakliukus, vakarones vaikams ir jų tėveliams.
Stengiamasi sukurti tokią muzikinę aplinką, kuri leistų plėtotis vaiko muzikiniam intelektui ir gabumams. Muzikinę veiklą praturtina pirktų ir pagamintų muzikinių metodinių priemonių gausa.
Čia mažesnieji čiauška, klauso, bando reaguoti į girdimą muziką, juda pagal ją.
Didesnieji dainuoja, bando pajausti malonumą save išreiškiant judesiu, klauso muzikos, atranda savo kūno „ritminius instrumentus”, mielai groja muzikos instrumentais.
Čia vaikai bando improvizuoti savo balsu, muzikos instrumentais ir audijuoti (muzikaliai mąstyti).
Ne tik folkloras, bet būtinai ir folkloras! Tai – mūsų šūkis. Vaikams patinka dainuoti lietuvių liaudies dainas, eiti ratelius, bet labiausiai jiems patinka žaisti muzikines lietuvių liaudies pasakas.
Ankstyvojo užsienio kalbos mokymo mokytojas
Nuo 2020 m. rudens į priešmokyklinio ugdymo programą integruota ankstyvojo anglų kalbos mokymo programa ,,Hello English“. Šią programą parengė ir su vaikais angliškai bendrauja Ukmergės Pašilės progimnazijos anglų kalbos mokytoja Noneta Bakirovienė. Programos tikslas – supažindinti vaikus su nauja kalba, jos skambėjimu, ugdyti kultūrinės ir kalbinės komunikacijos gebėjimus mokantis anglų kalbos. Ugdymo turinyje vaikai bandys suprasti elementarius klausimus, prisistatyti, padėkoti, skaičiuoti, dainuoti, pavadinti daiktus, gyvūnus, įvardinti savo kūno dalis… Kad būtų smagiau veikloje dalyvauja lėlės – kiškutis Džigas, šuniukas Robis, ančiukas Donaldas ir kiti. Ugdymo užsiėmimai organizuojami vaikui artimoje aplinkoje, naudojantis inovatyviomis priemonėmis, SMART lenta.